Facebook wprowadza gigantyczną zmianę

Save na Facebooku

Facebook wprowadził zmianę, która nie odbiła się szerokim echem, a była jedną z ważniejszych w ostatnich miesiącach. Na poniższym filmie możecie zobaczyć zapowiedź tego co już się dzieje. Pod filmem moje trzy grosze i opis tego jak możecie zyskać na tej zmianie.

More...

Władza w ręce ludzi!​

Jak widzicie na filmie, dość łatwo będzie można zmniejszyć częstotliwość otrzymywania informacji od ludzi, grup czy fanpage firmowych. Facebook pomoże nam dostrzec kto zasypywał nas informacjami, a kto się nie narzucał. Biada Ci, jeśli zarzucałeś swoich fanów trzydziestoma postami w tygodniu, z czego żaden nie przyniósł korzyści. Dodatkowo, przy każdym poście, użytkownik będzie mógł wybrać, że chce oglądać informacje o wiele rzadziej. Dla przykładu. Kowalski nadal może lubić pizzerię ABC, ale denerwowały go ciągle posty, które ta pizzeria wstawiała. Jedno kliknięcie i posty będą pojawiać się bardzo rzadko. Reasumując, tak długo jak posty, które wstawiasz są ciekawe i będą przynosić korzyść Twoim fanom, nie masz się czego bać. Jeśli jest inaczej to użytkownicy dostali właśnie kolejną broń w walce ze spamem. 

Kilka słów o zasięgu.

Każda osoba, która prowadzi Fanpage firmy chciałaby, by informacja docierała do jak największej ilości osób. EdgeRank zmienia się często, ciężko go przechytrzyć. Facebook wie, że gdyby firmy zasypały nas swoimi ofertami, wspaniałymi pomysłami, to prędzej czy później wzięlibyśmy swoje walizki i poszukali innego medium społecznościowego. Stąd tak duże ograniczenia w docieraniu do fanów. Dla przykładu Fanpage posiadający 1000 fanów, z informacją dotrze do 200, 300 czy 500. Im dalej w las tym gorzej. Liczby te się nie skalują, co oznacza, że gdy Fanpage posiada 100.000 fanów, informacja nie dotrze do 20, 30 czy 50 tysięcy, ale często np: do 3 czy 5 tysięcy. 

Jak oszukać EdgeRank?

​EdgeRank można ,,oszukać" na dwa sposoby:

1. Publikując informacje, które wyrywają z butów.
Łatwo napisać, trudniej zrealizować. ​Informacje przydatne dla Twoich fanów, nie zawsze są tymi, które Ty uważasz za przydatne. Kiedy ostatni raz spytałeś swoich fanów, co tak naprawdę jest dla nich ważne? Dlaczego poświęcili czas i polubili Twoją stronę? Odpowiedź na te kluczowe pytania, może przynieść świetne rezultaty.
2. Płacz i płać.
Żeby dotrzeć do większej ilości osób musisz płacić za reklamy. W gazecie, radiu czy TV rzadko kiedy mamy okazję reklamować się bezpłatnie. Raz od święta, można tam wrzucić jakiś artykuł od działu PR, ale relację z czytelnikiem ciężko nawiązać. Facebook nie dość, że daje nam możliwość interakcji, budowy relacji, to jeszcze dał nam narzędzie w postacie reklam, by dotrzeć do tej konkretnej osoby, na której nam zależy. Skończyły się czasy, gdy płaciliśmy za dotarcie do miliona klientów, by zdobyć 10 kluczowych. Wystarczy dotrzeć (i zapłacić) za 10.000 czy 5.000 potencjalnych klientów, by zdobyć tych 10 kluczowych.

Dawid Borowiak

Mąż, tata i biznesmen. Właściciel Social Media 4 You. Dbam o wizerunek i komunikację Twojej firmy: prowadzę fanpage, doradzam, szkolę i tworzę strony oraz sklepy internetowe. Tutaj znajdziesz mnie najczęściej: Twitter, Facebook, YouTube, LinkedIn

Kontakt

Masz pytanie, sugestie, problem lub po prostu chcesz pogadać?
Napisz do nas, zadzwoń, wyślij sygnały dymne, albo po prostu wpadnij do nas na kawę. Zapraszamy!

+48 661 570 874

Agencja PR Social Media zbudowana z pasją. I Copyright © 2013-2015