Jak utworzyć wydarzenie na Facebooku?

ipad-606764_1280

Kontynuujemy naszą podróż po podstawach Facebooka. Dziś zmierzymy się z wydarzeniami, czyli jak tworzyć wydarzenie na Facebooku?. Zazwyczaj nie tworzę długich wstępów, więc i tym razem… do dzieła.

1. Przejdź na swój Fanpage. Powinieneś widzieć coś takiego. Teraz kliknij na wydarzenie (u niektórych, w zależności od strony, zamiast Oferta, wydarzenie, będzie napisane wydarzenie, najważniejsze wydarzenie.

Screenshot 2015-03-13 15.41.01

2. To było łatwe. :) Masz do wyboru: ofertę, wydarzenie i ważne wydarzenie. Dzisiaj skupimy się na Wydarzeniu. Kliknij. Na ekranie

Screenshot 2015-03-13 15.41.02

3. Ekran tworzenia wydarzenia podpowiada co, gdzie wpisać, ale dla utrwalenia.

Nazwa: Tutaj wpisz nazwę wydarzenia. Ta nazwa będzie widoczna dla innych.

Szczegóły: Wszystko co powinni wiedzieć użytkownicy. Im krócej tym lepiej.

Gdzie: Dodaj miejsce wydarzenia: szkoła, biuro, park, teatr?

Bilety: Tutaj wstaw link do strony, na której można kupić bilety na wydarzenie.

Kiedy: Data i godzina. Jak już uzupełnicie pojawi się niebieski napis z możliwością dodania godziny zakończenia.

Jesli zaznaczysz opcję publikowania postów przez administratorów, to nikt z dołączających nie będzie mógł napisać pod wydarzeniem

Screenshot 2015-03-13 15.41.50

4. Świetnie Ci idzie! Teraz popracujemy nad grupą docelową. Jeśli wydarzenie jest skierowane do konkretnej grupy, to powinieneś skorzystać z ustawień grupy docelowej. Jak widzisz powyżej, w prawym dolnym rogu, grupa docelowa wyniosła 224 osoby. Poniżej instrukcja, gdzie kliknąć, żeby dodać grupę docelową.

Screenshot 2015-03-13 15.44.35

5. W tych ustawieniach wydarzenia na Facebooku można naprawdę popłynąć. Możesz ustalić płeć, wykształcenie, status związku, zainteresowania, wiek, miejsce oraz język. Im więcej wytycznych ustalisz, tym mniejsza grupa docelowa wśród Twoich fanów.

Screenshot 2015-03-13 15.45.42

6. Możesz ustalić na przykład miasto twoich fanów, tak by dotrzeć tylko do konkretnego miasta. Prowadzisz szkolenie, warsztaty w Krakowie? Zaznacz Kraków. :)Screenshot 2015-03-13 15.45.29

7. Teraz będzie z górki. Po kliknięciu „utwórz” pojawi się takie okno jak poniżej. To właśnie tutaj znajduje się cała baza dowodzenia. Znajdziesz tutaj dyskusje użytkowników, statystyki, edycję wydarzenia i wiele więcej.

Screenshot 2015-03-13 15.46.45

8. Warto dodać zdjęcie wydarzenia. Za każdym razem, gdy ktoś udostępni wydarzenie pojawi się ono na tablicy. Zadbajcie, by było to zdjęcie dobrej jakości.

Screenshot 2015-03-13 15.46.51

Screenshot 2015-03-13 15.47.33

9. Już kończymy. 😉 Poza ustaleniem czy weźmiesz udział w wydarzeniu oraz edycji danych możesz zaprosić znajomych oraz udostępnić wydarzenie. Wskazówka ⇒ nie zapraszaj wszystkich znajomych. Wybierz tylko tych, którzy mogą być naprawdę zainteresowani wydarzeniem. Nic nie irytuje bardziej niż dziesiątki zaproszeń na wydarzenia, które nie dotyczą znajomego. Sympozjum naukowe w RPA? Wyprzedaż dywanów w Zielonej Górze? Szkolenie z karmienia żab? Lepiej zaprosić 10 znajomych, którzy zainteresują się prawdziwie Twoim wydarzeniem i napisać do nich na priv niż wkurzać całą listę. :)

Screenshot 2015-03-13 15.48.38

 

10. Nareszcie! Świetnie Ci poszło. Teraz ostatnie 2 wskazówki. Gdy klikniesz w „edytuj” będziesz mieć możliwość edycji podstawowych informacji dot. wydarzenia na Facebooku. Tuż obok są takie trzy kropki. Dzięki temu możesz eksportować wydarzenie, skontaktować się z gośćmi (poprzez chat Facebooka), promować wydarzenie (reklama płatna), kopiować wydarzenie lub usunąć z listy gości.

Screenshot 2015-03-13 15.52.08

To tyle na dziś. Mam nadzieję, że choć część informacji się przydało. Utworzenie wydarzenia na Facebooku już nigdy nie sprawi trudności. :)

 

Dawid Borowiak

Mąż, tata i biznesmen. Właściciel Social Media 4 You. Dbam o wizerunek i komunikację Twojej firmy: prowadzę fanpage, doradzam, szkolę i tworzę strony oraz sklepy internetowe. Tutaj znajdziesz mnie najczęściej: Twitter, Facebook, YouTube, LinkedIn
  • Zrobisz jakiś poradnik o tworzeniu kampanii reklamowych na FB? :)

  • Iwona

    Witam, czy nadal jest możliwość eksportowania listy osób które dołączyły do wydarzenia? Kiedyś było to możliwe, obecnie nie widzę takiej opcji.

  • Odys Bagin

    Witam, nie mogę nigdzie znaleźć odpowiedzi… będę wdzięczny.
    Chcę utworzyć wydarzenie na terenie Czech z pokładu polskiego fanpage? W sensie – chciałbym zaznaczyć grupę docelową na terytorium Czech i wykluczyć terytorium Polski. Czy odbiorcom będą ukazywały się przypisy w języku czeskim automatycznie? Treść i opis wydarzenia umieszczę oczywiście w języku czeskim. Bo sam nie wiem, czy może zmienić język z polskiego na czeski w fb podczas tworzenia wydarzenia… Jeśli tak, to czy zaraz po stworzeniu wydarzenia, gdy wrócę na język polski i im się też nie zamieni na polski. ( np. zamiast: Vstupenky, będzie: Kup bilet).
    Z góry dziękuję za odpowiedź.

    • Te natywne rzeczy na Facebooku zawsze są w języku, w którym mamy ustawioną przeglądarkę. Można to łatwo sprawdzić, właśnie poprzez zmianę języka na inny. :)

      • Odys Bagin

        Podzięka wielka. Działam!
        Pozdrowienia :)

  • Witam, mam pytanie. Kiedyś można było utworzyć „ważne wydarzenie z życia” na swojej stronie, a nie profilu prywatnym. Czy coś się zmieniło i teraz takiej opcji nie ma, czy po prostu ja nie potrafię jej znaleźć? Byłabym wdzięczna za odpowiedź.

Kontakt

Masz pytanie, sugestie, problem lub po prostu chcesz pogadać?
Napisz do nas, zadzwoń, wyślij sygnały dymne, albo po prostu wpadnij do nas na kawę. Zapraszamy!

+48 661 570 874

Agencja PR Social Media zbudowana z pasją. I Copyright © 2013-2015