Social Media to nie tylko Facebook

Instagram w Polsce Facebook
Podczas każdego szkolenia czy przemowy, które prowadzę, podczas serii zadawania pytań, pojawia się to jedno. Za każdym razem ktoś wstaje i zadaje pytanie: „no dobrze, moja firma ma fanpage na Facebooku, ale czy są inne miejsca, w których warto być aktywnym?” Jak się już domyślacie odpowiedź może być tylko jedna. Poniżej kilka propozycji, które należy przemyśleć.

Instagram

Osobiście mój faworyt w ostatnim roku. Wzrost liczby użytkowników, a także ich zaangażowania jest znaczacy. Wiele młodych osób korzysta zarówno z Facebooka jak i z Instagrama. Dlaczego? Brak reklam, nawet przeciętne zdjęcia pod wpływem filtrów stają się często arcydziełami, no i rodzice jeszcze nie wiedzą co to ten Instagram. Proces podobny jak z ucieczką młodych z Naszej Klasy. Rodzice poznają Naszą Klasę, młodzi uciekają do Facebooka. Rodzice po jakimś czasie wybierają Facebooka, młodzi idą tym razem dwutorowo, Facebook + Instagram. Zobaczymy jak długo tam zostaną, ale zanosi się, że długo.

PS: Myślicie, że dlaczego Facebook kupił Instagrama? :) Wiedzieli co się święci.

Twitter

Ludzie z branży medialnej, politycy, kształtujący opinie. W Polsce to grono jest naprawdę małe, ale jeśli już tam jesteśmy, to nasz wpływ może tylko rosnąć. Wystarczy zobaczyć nasze rodzime media. Są zachwycone komentarzami, które są krótkie, celne i na temat.

YouTube

Jeśli w Waszym biznesie jest coś, co możecie pokazać w formie video (a niemal zawsze jest), to YouTube jest podstawą. Prężna społeczność, ogromna popularność serwisu na przestrzeni ostatnich lat. Zdecydowanie polecam każdej firmie / osobie, która chce dotrzeć do społeczności w inny sposób, niż Facebook.

Snapchat

Za oceanem bije szczyty popularności, w Polsce szczególnie wśród młodych ludzi i części speców od reklamy. Próżno jednak szukać dużych grup ludzi, które wiedzą, co to jest ten Snapchat. Polecam wyłącznie, jeśli wiecie co chcecie tam robić, macie dobraną grupę docelową oraz możecie poświęcić czas na obsługę tego kanału komunikacji. Wymagający czasu, zaangażowania i budowania społeczności. Z drugiej strony, jeśli się Wam uda, to odniesiecie ponadprzeciętny sukces, w relacji 1 na 1 z potencjalnym klientem.

Inne

Wymieniać nowe kanały Social Media można w nieskończoność. Warto jednak pamiętać, że z roku na rok rzeczy zmieniają się coraz szybciej. Jeszcze kilka lat temu nikt nie posądziłby, że krótkie, bezsensowne wiadomości na Twitterze będą na pierwszych stronach gazet. Nikt nie sądził, że z Naszej Klasy uciekną ludzie, a poza Facebookiem powstaną inne kanały komunikacji, które w lepszy sposób odpowiadają naszym potrzebom. Kluczem jest tutaj otwartość na zmiany. I tej otwartości Wam życzę. A jakie są Wasze przemyślenia dot. zmian, które obecnie zachodzą?

Dawid Borowiak

Mąż, tata i biznesmen. Właściciel Social Media 4 You. Dbam o wizerunek i komunikację Twojej firmy: prowadzę fanpage, doradzam, szkolę i tworzę strony oraz sklepy internetowe. Tutaj znajdziesz mnie najczęściej: Twitter, Facebook, YouTube, LinkedIn

Kontakt

Masz pytanie, sugestie, problem lub po prostu chcesz pogadać?
Napisz do nas, zadzwoń, wyślij sygnały dymne, albo po prostu wpadnij do nas na kawę. Zapraszamy!

+48 661 570 874

Agencja PR Social Media zbudowana z pasją. I Copyright © 2013-2015